search

Jag har flyttat och har fått en avi med IMD, varför?

Det beror på att avläsning av förbrukningen av el, varmvatten och/eller värme sker i efterhand (vanligtvis fyra eller fem månaders förskjutning) och aviseras därför efter utflytt. Du betalar alltså för den period du varit ägare av lägenheten.

Titta på förbrukningsperioden på avin för att se vilken månad det avser.

Vad betyder IMD på min avi?

Var den här artikeln användbar?
Jag har flyttat och har fått en avi med IMD, varför?