search

Varför har jag fått avier fast jag sålt min bostadsrättslägenhet?

På tillträdesdatumet krediteras säljarens månadsavgift och nya avier skapas till köparen/köparna och skickas ut istället.

Har du e-faktura behöver du därför makulera dessa i din internetbank.

Förbrukning av exempelvis el, varmvatten, värme ska betalas in av säljare och därför skickas uppdaterade avier ut till säljaren efter tillträdesdatumet.

Eventuella överlåtelseavgifter eller pantavgifter debiteras och skickas ut efter tillträdesdatumet

Vem ska betala in avgiften?

Var den här artikeln användbar?
Varför har jag fått avier fast jag sålt min bostadsrättslägenhet?