Först när Skatteverket har registrerat bouppteckningen kan dödsboet sälja bostadsrätten, innan dess blir inte ett köpeavtal giltigt. Det är då dödsboet som är säljare och samtliga dödsbodelägare som skriver under för dödsboets räkning.
Hur går det till att sälja en bostadsrätt som ägs av ett dödsbo?
Var den här artikeln användbar?