search

Vem ska betala in avgiften?

Den som står som innehavare av bostadsrätten den 1:a i månaden är den som är betalningsansvarig för hela månaden

Vid tillträdesdagen mitt i månaden brukar säljare och köpare fördela avgiften mellan sig. Är en mäklare inblandad brukar de hjälpa till att reglera avgiften i likvidavräkningen.

Varför har jag fått en påminnelseavgift när jag använt den förra ägarens avier?

Var den här artikeln användbar?